Pizza-oven, houtskool BBQ, en een spit...
Ik ben een aantal materialen aan het verzamelen om dit alles te gaan maken naar een voorbeeld wat ik gezien heb.
De benogdigdheden zijn:
4 200 liter olievaten
4 60 liter olievaten
1 draaispit die een goedgevulde big kan houden
1 electromotor om het spit aan te drijven
poten en zwenkbare wielen om de basis op stahoogte te maken
Draadeinden
vuurvaste stenen
lasapparaat
slijptol
vuurvaste verf
scharnieren en moeren en bouten
Ik zal wel iets vergeten zijn maar het verzamelen van de spullen die ik hier voor nodig dat is al begonnen.
Ik heb vorige week van mijn beste maat zijn lasapparaat gekocht met gasgevulde draad,
en daarna een nieuwe laskap besteld.
Een slijptol, die heb ik al 2, nou alleen nog een paar goede slijpschijven.
Gaten boren dat gaat wel lukken met mijn boormachines.
1 200 litervat heb ik al.
Het materiaal zoals de scharnieren en bouten en moeren heb ik ook al
wielen om onder het frame te maken die heb ik ook al
De rest wat ik nodig heb dat moet ik nog verzamelen, maar als het project klaar is het volgend voorjaar of zomer, dan is het goed,
want de big moet nog vetgemest worden.
Dan moeten er dus ook de briketten, en kruiden er nog komen.
Foto's van van dit project komen er aan, ik heb er zin in om dit te gaan maken.
De start van een zelfbouw...
- freggel1
- Site Admin
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 60 times
- Contacteer:
Re: De start van een zelfbouw...
Om even een idee te geven wat het moet gaan worden, ik heb tijd zat, maar ik moet eerst even het eerste materiaal zo goed als mogelijk
bijna "gratis" zien te verzamelen.
Ijzer en stenen.
Kopen kan altijd nog.
Zondag is de optocht van ons Bloemencorso, en wij gaan deze weer kijken bij vrienden van ons, ruim boven de tribunes die daar voor de deur staan,
dus een beetje een ereplek.
Maar wat wil het feit nu als we daar zitten te kijken?
Vriend van mij die daar woont is getrouwd met een Thaise, en die kan écht Oosterse gerechten klaarmaken!!!
De Chinees die daaronder zit kan tegen haar niet op, maar zij niet tegen mijn soep en aardappels.
Nasi is voor haar net als voor ons een pan Snert, of boerenkoolstamp met kribspek.
Maar hij heeft onder zijn huis een kelder [50 meter lang en ruim 12 meter breed] die helemaal vol ligt met ijzerwaar van de winkel die zijn vader vroeger had, maar die is helaas op jonge leeftijd overleden, en de "ijzerwinkel" zoals wij het vroeger ruim 40 jaar geleden noemde is daarna ook opgehouden te bestaan.
Ik ga dus volgende week die kelder plunderen, en boodschappen doen, scharnieren, moeren en bouten, en nog veel meer wat daar stof ligt te happen.
Dus het voorbeeld:
Ik plaats verder niks, er is veel meer moois te vinden maar dan wijk ik af van het idee hier. Ik moet hier ook een eigen draai aan gaan geven, maar de basis van dit alles ga ik wel gebruiken.
Maar eerst materiaal HAMSTEREN!
En oefenen dat ik het beter kan.
bijna "gratis" zien te verzamelen.
Ijzer en stenen.
Kopen kan altijd nog.
Zondag is de optocht van ons Bloemencorso, en wij gaan deze weer kijken bij vrienden van ons, ruim boven de tribunes die daar voor de deur staan,
dus een beetje een ereplek.
Maar wat wil het feit nu als we daar zitten te kijken?
Vriend van mij die daar woont is getrouwd met een Thaise, en die kan écht Oosterse gerechten klaarmaken!!!
De Chinees die daaronder zit kan tegen haar niet op, maar zij niet tegen mijn soep en aardappels.
Nasi is voor haar net als voor ons een pan Snert, of boerenkoolstamp met kribspek.
Maar hij heeft onder zijn huis een kelder [50 meter lang en ruim 12 meter breed] die helemaal vol ligt met ijzerwaar van de winkel die zijn vader vroeger had, maar die is helaas op jonge leeftijd overleden, en de "ijzerwinkel" zoals wij het vroeger ruim 40 jaar geleden noemde is daarna ook opgehouden te bestaan.
Ik ga dus volgende week die kelder plunderen, en boodschappen doen, scharnieren, moeren en bouten, en nog veel meer wat daar stof ligt te happen.
Dus het voorbeeld:
Ik plaats verder niks, er is veel meer moois te vinden maar dan wijk ik af van het idee hier. Ik moet hier ook een eigen draai aan gaan geven, maar de basis van dit alles ga ik wel gebruiken.
Maar eerst materiaal HAMSTEREN!
En oefenen dat ik het beter kan.
Bon Apetit Eet Smakelijk Enjoy Youre Meal
- freggel1
- Site Admin
- Contacteer:
Giterenavond stond er iemand aan de voordeur.
Deze dame had een 60 liter vat bij voor mij.
Stilletjes aan komen de spullen.
Deze dame had een 60 liter vat bij voor mij.
Stilletjes aan komen de spullen.
- freggel1
- Site Admin
- Contacteer:
Weer een stap dichterbij het project.
Een oud 200 liter expansievat, lijkt mij een betere basis dan een olieton.
Een oud 200 liter expansievat, lijkt mij een betere basis dan een olieton.