Pita warm maken?

Shoarma of Kebab. Hoe maak jij het klaar.
Plaats reactie
freggel1
Site Admin
Has thanked: 23 times
Been thanked: 60 times
Contacteer:

Pita warm maken?

Bericht door freggel1 »

Wij eten hier regelmatig Shoarma of Gyros, maar ik zit altijd te vechten met de Pita's.

Om 1 of andere reden krijg ik die niet zo mals als die bij de Shoarmatent.
Ik heb ze al in de oven opgewarmt, de broodrooster of tostiijzer, maar de broodjes zijn altijd te hard. :?

Wie heeft er een tip om ze wel goed te krijgen.
Bon Apetit Eet Smakelijk Enjoy Youre Meal
Black Tiger
Has thanked: 25 times
Been thanked: 15 times
Contacteer:

Re: Pita warm maken?

Bericht door Black Tiger »

Wij doen het altijd in de broodrooster. De truuk is ze niet te lang er in te duwen. Even finetunen.

Ligt er volgens mij ook aan waar ze vandaan komen. Want volgens mij zijn die voorverpakte van de supermarkt anders dan die wat ze in de Shoarmatheek gebruiken.
the matrix
Has thanked: 3 times
Been thanked: 27 times

Bericht door the matrix »

Tip!

Wij eten regelmatig eigen gemaakte kipshoarma. Kipfilet in reepjes 25-30gr shoarma kruiden per kilo, in ons geval 2 personen 300gr kip en 10 gram kruiden. Goed mengen.een uur laten marineren.

En dan bakken eventueel met een ui aan reepjes.

En nu komt het , wij nemen nooit die.prut broodjes masr gaan bij de toko een turksbrood halen. Deze opwarmen een kwart brood per persoon open snijden , handvol ijsbergsla erin en de kipfilet , vervolgens ruim de knoflooksaus erover en deksel erop

Half turksbrood die over is in de vriezer voor een volgende keer.

Vele malen lekkerder dan die knullige broodjes.
Arjan E.
Has thanked: 13 times
Been thanked: 13 times

Bericht door Arjan E. »

Hier ook regelmatig shoarma gegeten, maar die pita’s wordt ik ook nooit gelukkig van, van alles geprobeerd, in een pan, in een tosti ijzer, in de oven, de pita’s eerst ingesmeerd met een beetje water, maar inderdaad nooit zoals van de shoarmazaak.

Uiteindelijk heb ik hetzelfde pad bewandeld als @the matrix, en de gang gemaakt naar de Turkse bakker, en daar een klein Turks brood gehaald, kost slechts €1,50, en is zo verschrikkelijk lekker, dat ik de pita’s links heb laten liggen.

Dus @freggel, mocht je een Turkse bakker in de buurt hebben, ook ik kan het Turks brood van harte aanbevelen.
freggel1
Site Admin
Has thanked: 23 times
Been thanked: 60 times
Contacteer:

Bericht door freggel1 »

Turks brood is idd lekker, maar sinds kort gebruik in Naanbrood, een klein mals broodje die je in diverse smaken kunt kopen, of flatbread van de Appie.

Beide zijn te vinden bij de Italiaanse gerechten.

Ik maak deze warm op een electrische mini wok.
Bon Apetit Eet Smakelijk Enjoy Youre Meal
Plaats reactie