En waarom krijg je ze niet omgedraaid?
Ik heb iedere keer ruzie met loempia's die ik wil bakken.
Die dingen blijven bij mij altijd boven in de pan met olie drijven, en omdraaien van die dingen is helemaal een drama!
Om ze onder te krijgen lukt mij door een schuimspaan of zeef er op te leggen, maar iets in mij zegt dat dit ook anders kan.
Wie heeft de oplossing?
Waarom blijven Loempia's op de olie drijven?
-
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 13 times
Re: Waarom blijven Loempia's op de olie drijven?
Ligt er aan op de manier hoe je ze bakt.
Als ik ze vroeger bakte, deed ik dat in een ouderwetse frituurpan, hier ook wel frikandellenvijver genoemd.
Deze was dan gevuld met arachide olie tot aan het Max niveau, en ik deed de loempia(s) er voor de eerste helft van de baktijd er los in, de loempia’s zullen een voorkeur kiezen voor een kant, en tegen de tijd dat de 2e helft van de baktijd aan de beurt was, dan kwam de frituurmand er aan te pas.
Ik draaide de loempia, en zette de frituurmand op de uilekhaak, hierdoor dreef je loempia nog wel naar boven, maar doordat de frituurmand er rechtstreeks boven hing, kon de loempia zichzelf niet omdraaien.
Let op, het vergt wat handigheid, en snelheid om dit te doen, anders is de loempia al weer omgedraaid voordat je de mand er boven hebt hangen
Als ik ze vroeger bakte, deed ik dat in een ouderwetse frituurpan, hier ook wel frikandellenvijver genoemd.
Deze was dan gevuld met arachide olie tot aan het Max niveau, en ik deed de loempia(s) er voor de eerste helft van de baktijd er los in, de loempia’s zullen een voorkeur kiezen voor een kant, en tegen de tijd dat de 2e helft van de baktijd aan de beurt was, dan kwam de frituurmand er aan te pas.
Ik draaide de loempia, en zette de frituurmand op de uilekhaak, hierdoor dreef je loempia nog wel naar boven, maar doordat de frituurmand er rechtstreeks boven hing, kon de loempia zichzelf niet omdraaien.
Let op, het vergt wat handigheid, en snelheid om dit te doen, anders is de loempia al weer omgedraaid voordat je de mand er boven hebt hangen
-
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 15 times
- Contacteer:
Inderdaad doen veel mensen middels het mandje zorgen dat ze niet om kunnen draaien en zelfs dat ze volledig koppie onder blijven.
Zelf heb ik er weiniger moeite mee en doe het net als met vlees.
In het begin in de pan kiepen en dan al na een halve minuut omdraaien, evt. even vasthouden met de tepelknijper als hij dan al terug wenst te draaien. Ook dat vergt soms even net het goede moment kiezen, maar dan gaat het veelal beter en blijven ze ook weer liggen als je ze nadien om draait.
De frituurmand is natuurlijk een handigere oplossing.
Zelf heb ik er weiniger moeite mee en doe het net als met vlees.
In het begin in de pan kiepen en dan al na een halve minuut omdraaien, evt. even vasthouden met de tepelknijper als hij dan al terug wenst te draaien. Ook dat vergt soms even net het goede moment kiezen, maar dan gaat het veelal beter en blijven ze ook weer liggen als je ze nadien om draait.
De frituurmand is natuurlijk een handigere oplossing.
-
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 27 times
Diep gevroren loempia's gaan bij ons ingestreken met wat olie in de airfryer , halverwege omdraaien 20min 200°
Eigengemaakte (vietnamese) loempia's gaan eerst allemaal in de vriezer en worden ook op dezelfde wijze in de Airfryer gebakken.
Geen druipkaarsen op je bord.
Eigengemaakte (vietnamese) loempia's gaan eerst allemaal in de vriezer en worden ook op dezelfde wijze in de Airfryer gebakken.
-
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 13 times
Hmmm, ik zit me op het moment te oriënteren op het aanschaffen van een luchtfriteuse, zeker niet om de standaard snackbar snacks in te bakken, deze zijn A: veel duurder B: bevatten veel meer vetten en calorieën, en zijn bovendien al voorgefrituurd in gewoon frituurvet.the matrix schreef: ↑05 nov 2024, 11:46 Diep gevroren loempia's gaan bij ons ingestreken met wat olie in de airfryer , halverwege omdraaien 20min 200°
Maar wil hier heel graag gewoon vlees en gevogelte in klaarmaken waar ik dat s’zomers vaak op de barbecue doe, maar ik het s’winters met een combimagnetron moet doen.
Denk aan kippenvleugels, drumsticks, karbonades, saté, zelfgemaakte hamburgers waar ook de uien bij in de mand gaan, braadworst/saucijsen, maar ook saucijzenbroodjes, empanadas, en zelfgemaakt knoflookbrood behoren tot de mogelijkheden.
Nog nooit nagedacht over (Vietnamese) loempia’s in deze gadget, maar gaat zeker op de to do list
Zo’n ding schijnt vooral met kippenvleugels en drumsticks ideaal te zijn, en laat ik nou gek zijn op beide
Zat zelf aan de Ninja AF 451eu te denken, daar zit ook een probe bij, waardoor een rollade ook tot de mogelijkheden gaat behoren.
9,5 liter inhoud verdeeld over 2 bakken, dat lijkt me nou wel genoeg voor ons tweetjes
Wacht nog even tot eind november dan heb je weer zwarte vrijdag, en heb ik wellicht ergens een mooie aanbieding
En bovendien heb ik mijn smaak nog steeds niet terug dus heb ik er toch niks aan als ik hem nu koop.
De chemo en de bestralingen eindigen volgende week, maar het kan daarna nog even duren voordat de zweren uit de mond zijn en de smaak weer terug keert