Ik weet zelf al wat gewone maar ook speciale dingen in elkaar te toveren.
Barbequen is bij allang niet meer de standaard 5 stukken vlees.
Dat ben ik allang beu!
Ik probeer tegenwoordig als ik aan het bakken ga dat men voor, hoofd en na krijgt, de borden leeg en de gasten voldaan.
Koude schotel of soep of een ander voorgerecht dat maak ik zelf klaar.
Stuk vlees, gewoon een reuzeshaslik bijvoorbeeld, flinke stukken varkenshaas aan een spies van 50 centimeter, met daartussen groffe stukken paprika,ui .
De grilplaat van de BBQ goed warm laten worden, scheut olie op de grilplaat, en wat kruiden.
Knoflookteentjes, spaanse peper, en dan de shaslik er op.
Mooi bruin bakken.
Scheutje muskaat wijn op de gril, gewoon voor de smaak...
Nagerecht, dat gaat van bavaroise, ijs of chocolade mousse.
Waar ik veel inspiratie vandaan haal, dat is chefclub.de via fb.
Waar haal jij jou inspiratie vandaan?
-
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 13 times
Re: Waar haal jij jou inspiratie vandaan?
Ik haal mijn inspiratie vaak van internet, en sommige dingen heb ik vanuit huis mee gekregen.
Vind het ook leuk om zelf te “experimenteren “, door zelf wat te proberen. Als iets bevalt, dan sla ik het recept op in een app genaamd RecipeBox, deze is zowel voor Apple als voor Android beschikbaar
Het voordeel van deze app is dat ie de ingrediënten uit een recept bij elkaar zet, maar ook kun je zelf handmatig je eigen recepten er in opslaan.
Je kan het indelen in categorieën, een foto toevoegen, en zelfs bestaande recepten aanpassen (bijvoorbeeld van Engels overzetten naar Nederlands.
En de app is nog gratis ook.
Vind het ook leuk om zelf te “experimenteren “, door zelf wat te proberen. Als iets bevalt, dan sla ik het recept op in een app genaamd RecipeBox, deze is zowel voor Apple als voor Android beschikbaar
Het voordeel van deze app is dat ie de ingrediënten uit een recept bij elkaar zet, maar ook kun je zelf handmatig je eigen recepten er in opslaan.
Je kan het indelen in categorieën, een foto toevoegen, en zelfs bestaande recepten aanpassen (bijvoorbeeld van Engels overzetten naar Nederlands.
En de app is nog gratis ook.