Wat is jouw favoriete keukenmachine?

Plaats hier leuke dingen, zoals een mop van de dag, of ander leuk nieuws.
Plaats reactie
Maxstar
Has thanked: 16 times
Been thanked: 36 times

Wat is jouw favoriete keukenmachine?

Bericht door Maxstar »

Mijn favoriete keukenmachine is de KitchenAid Classic 4,3 ltr voor thuisgebruik met de nodige hulpstukken.
- Gehaktmolen
- Ijskom
- Worstending

Daar komen o.a. zulke broodjes uit.

Afbeelding
freggel1
Site Admin
Has thanked: 23 times
Been thanked: 61 times
Contacteer:

Re: Wat is jouw favoriete keukenmachine?

Bericht door freggel1 »

@Maxstar, ik heb hier ook zo'n keukenmachine staan, wel van een ander merk en een stuk goedkoper, een Bourgini.
Voor mij doet deze het goed genoeg, alleen ik moet opletten dat deeg wat ik er wel eens in kneed niet te stevig is,
want dan krijgt hij het zwaar.

De rest wat ik er mee doe, voornamelijk nagerechten, dat doet hij voor mij goed.

Maar de machine in de keuken waar ik het meest blij mee ben, is mijn 5-pits gasfornuis, en de oven van 90 centimer,
die wordt meerdere keren per week gebruikt.

Het volgende komt uit die oven:

Afbeelding

Afbeelding
Bon Apetit Eet Smakelijk Enjoy Youre Meal
Maxstar

Bericht door Maxstar »

Dat ziet er lekker uit en banaansoezen altijd +1. En een oven van 90 cm breed is inderdaad wel ideaal als je veel bakt. Helaas past dat hier niet, ook niet na de laatste verbouwing van de keuken in 2016. Anders waren we de plek voor de extra vriezer in de keuken kwijt, en die kan ik echt niet missen want de vriezer onder de koelkast in de bijkeuken is veel te klein voor de voorraad die ik regelmatig maak. En voor een echte vrieskist (bovenlader) is er ook weer geen plaats. Dus het is een beetje passen, meten en keuzes maken geweest, dus ook geen vaatwasser hier.

Zoals gezegd maak ik vaak voorraad, met name als ik pureesoepen kook als erwtensoep / bruinebonensoep - want dat moet gewoon in grote hoeveelheden in een marmite soeppan. Daarvoor is o.a. de wokbrander op het fornuis ook erg handig, dat werkt immers hetzelfde als een hokker die in de (groot)keukens gebruikt worden. De oven is echter maar 45cm binnenmaat maar voldoet hier prima voor wat bolletjes, uierkruiers en de Italiaanse versie.

* Foto 1 is net na de verbouwing en het egaliseren toen de nieuwe vloer nog gelegd moest worden.... :mrgreen:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
freggel1
Site Admin
Has thanked: 23 times
Been thanked: 61 times
Contacteer:

Bericht door freggel1 »

Ziet er goed uit @Maxstar.

Ik heb om mijn oven te kunnen plaatsen een stuk van 30cm weg moeten slijpen van het aanrechtblad.

Ik heb hier ook een grote diepvries maar die staat bij mij in het tuinhuis, daarnaast 2 koelkasten, vooral voor de feestjes.
een klein oventje heb ik ook, maar daar worden vaak de pistoles en croissants in afgebakken.

Voorraad heb ik vaak ook, uit ervaring weet ik dat een grote portie beter smaakt, mijn buren hebben vaak geluk dat ik teveel klaargemaakt heb,
dus daar gaat dan de soeppan of koek naartoe.

Barbeque's die heb ik hier ook 2, 1 gas en 1 houtskool die ook als pizzaoven gebruikt kan worden, en dan ook nog een grote bakplaat op gas.
Ik zal tzt wel eens foto's maken.

Ik maak dan ook regelmatig een warm en koudbuffet, en dan komen mijn A bain marie bakken van zolder.

Dan heb ik het nog niet over de pizzarette, en een leuk ding waar je kleine pizza's op kunt bakken.

Afbeelding

Afbeelding
Bon Apetit Eet Smakelijk Enjoy Youre Meal
Black Tiger
Has thanked: 25 times
Been thanked: 15 times
Contacteer:

Bericht door Black Tiger »

Even terug on topic.
Mijn favoriete keukenmachine is de Kenwood KMM770 Major Premier.
Ik wilde een Kitchenaid kopen, maar die waren behoorlijk aan de prijs en ik moest vanwege mijn wafels ook een grote kom hebben waar eenvoudig 1,5 kg meel en suiker in te mengen was. Dat ging hiermee want hij geeft ook 1200 Watt vermogen.
Hij was toen in een aanbieding ongeveer 150 euro goedkoper als ik het me goed herinner dan de vergelijkbare kitchenaid en was al voorzien blender en nog iets en enkele kloppers.
De hier afgebeelde plastic deksel zit er ook bij maar wordt nooit gebruikt, is nogal onhandig.

Afbeelding
Gouwepeer
Has thanked: 27 times
Been thanked: 19 times

Bericht door Gouwepeer »

Black Tiger schreef: 19 aug 2024, 01:07 Mijn favoriete keukenmachine is de Kenwood KMM770 Major Premier.
Kenwood maakt mooie producten. Zelf heb ik de kenwood Prospero Plus, al is het al weer even geleden dat ik die heb gebruikt. Mijn meest gebruikte "gereedschap" in de keuken is het vlijmscherpe mes van de Sligro.
Black Tiger
Has thanked: 25 times
Been thanked: 15 times
Contacteer:

Bericht door Black Tiger »

Vlijmscherpe messen heb ik eens bij elkaar gespaard bij de Jumbo. Veel plezier van. Bovenstaande machine gebruik ik met name als ik wafels en brood ga maken.
Maxstar

Bericht door Maxstar »

Bij de Plus hadden ze jaren terug ook een actie om te sparen voor messen van Jamie Oliver. Daar heb ik er toen een aantal van gekocht als aanvulling op de messen die ik al had. Na de verbouwing van de keuken heb ik daar direct een lade voor gereserveerd met ietwat aangepaste ladeblokken van bamboe om alles eens veilig op te bergen. :D

Afbeelding

Een andere machine waar ik nog steeds veel profijt van heb is een Philips foodprocessor HR7769 met de nodige hulpstukken.

Afbeelding
Arjan E.
Has thanked: 14 times
Been thanked: 13 times

Bericht door Arjan E. »

Is misschien niet echt een “machine”, maar heb begin dit jaar door iemand een “custom” messenhouder laten maken, zodat mijn verzameling Global messen er aan kan hangen.

Voor de rest heb ik niet veel “machines” behalve een tristar mixer met kom.

Wel nog een ongebruikelijke gadget: een römertopf, een terracotta schaal welke geglazuurd is aan de binnenkant, deze laat je een uur lang volzuigen met water, en dan kan je heerlijk een rollade op een bedje van dik gesneden uienringen klaar maken, 2,5 uur op 220 graden en halverwege een keer omdraaien, maar de rollade verbrand dus niet omdat hij door het vocht wat in de schaal gezogen is beschermd wordt, en dus ook zeker niet uitdroogt. Ook drumsticks met een beetje kipkruiden en sambal badjak zijn heerlijk na 1,5 uur.

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie