Ik koop veel van mijn banketspullen bij Molens.
Daar hebben ze handige mixen waar je lekkere dingen mee kunt maken.
Zoals Bolussen of Bavaroise bijvoorbeeld.
Op de verpakking staat een basisrecept waar je natuurlijk zelf andere dingen aan toe kunt voegen.
Molens en hun mixgerechten.
-
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 13 times
Re: Molens en hun mixgerechten.
Wat dat betreft ben ik 50 jaar te laat geboren, mijn opa was molenaar, en maakte voornamelijk meel om af te leveren bij bakkerijen.
Heb de molen nog wel meegemaakt, maar de wieken waren er al afgeschoten in de tweede wereldoorlog, en werkte op elektriciteit in plaats van windkracht.
Had toch graag eens gezien hoe mijn opa dat vroeger deed.
Mijn opa was mijn held, als ie vroeger ten tijde van de tweede wereldoorlog een zak meel had welke over de datum dreigde te gaan, bracht hij deze bij de bakker, met de vraag om deze tot broden te maken, in ruil voor korting op zijn bestellingen.
Uiteraard was alles op de bon, en moest dit stiekem gebeuren.
Mijn opa haalde midden in de nacht de broden op, en is ze bij kamp Amersfoort onder de hekken door gaan stoppen zodat de arme slachtoffers die daar zaten te eten hadden.
Dit alles heeft ie gedaan met gevaar voor eigen leven
Heb de molen nog wel meegemaakt, maar de wieken waren er al afgeschoten in de tweede wereldoorlog, en werkte op elektriciteit in plaats van windkracht.
Had toch graag eens gezien hoe mijn opa dat vroeger deed.
Mijn opa was mijn held, als ie vroeger ten tijde van de tweede wereldoorlog een zak meel had welke over de datum dreigde te gaan, bracht hij deze bij de bakker, met de vraag om deze tot broden te maken, in ruil voor korting op zijn bestellingen.
Uiteraard was alles op de bon, en moest dit stiekem gebeuren.
Mijn opa haalde midden in de nacht de broden op, en is ze bij kamp Amersfoort onder de hekken door gaan stoppen zodat de arme slachtoffers die daar zaten te eten hadden.
Dit alles heeft ie gedaan met gevaar voor eigen leven