De pepernoten en kerstkransjes liggen eigenlijk veel te vroeg in de schappen vindt ik, buiten is het nog 30 graden, en die krengen liggen al te smelten.
Maar eigenlijk begint het bij mij dan ook, wat gaan we maken voor lekkere dingen met kerst en oud en nieuw?
Als eerste vandaag gaan we voor de laatste keer buiten eten met dingen die op de BBQ klaargemaakt worden.
Maar nou ben ik een beetje benieuwd wat jullie doen richting de donkere avonden?
Ik maak al een paar jaar niet meer de standaard gourmet of warm en koud buffet.
Wel stukjes en beetjes, maar dan net wat anders.
Ik heb in principe spullen genoeg om er iets moois en lekkers van te maken, en ben dus nou al een beetje aan het rondlezen naar dingen die ik
wellicht ook voor elkaar krijg.
Ik heb intussen mezelf al wat kadootjes gegeven waar ik leuke dingen mee kan gaan doen.
Kookboeken bijvoorbeeld, 1 waar 500 ijsrecepten in staan, maar dan ook hoe je het zonder ijsmachine kunt maken, want die heb ik geen.
Een andere is een boek met 500 chocolade gerechten, iets wat ik goed onder de knie heb, maar er toch op mijn manier weer een draai aan ga geven.
BBq tijd mag dan wel voorbij zijn, maar ik heb toch de BBQ-bijbel gekocht.
Ook nog een boek van Rutger...
En een oud schoolboek uit de tijd dat ik het bakkersvak geleerd heb.
Nou ben ik eerlijk, mixen om toetjes of bijvoorbeeld Bolussen mee te maken die bestel ik via een bekende webwinkel, Bouwhuis baktotaal,
goei spul om een basis mee te leggen.
Nou hebben wij pech dat we buren hebben die niks lusten, recht naast ons Marokanen, daarnaast Afghanen, met 7 jong,
daarnaast een goeie buurman, maar die heeft diabetes, en zijn echtgenote is een Duitse dame.
Tegenover ons iemand die geen bloedworst lust, prutsert, maar wel altijd likeuren en speciaal bier in huis.
Maar hun weten gewoon dat ik regelmatig een bericht stuur of ze al gegeten hebben, als het nee is, kom maar met een paar borden want ik heb over.
Banket of ijsgerechten daar waarschuw ik nooit voor, ik roep gewoon buurvrouw over de schutting, zij weet dan al waarom.
Of ik zet de buitendeur open als ik weer aan het bakken ben.
Zo gaan er toch bij ons regelmatig gerechten naar elkaar uit verschillende keukens.
Echt leuk dit, kort samengevat, zij zijn mijn proefteam.